فن

أمينة مهدي تتوجه برسالة إلى محبيها بعد انضمامها إلى قنوات MBC

أعربت الاعلامية التونسية أمينة مهدي عن سعادتها بالانتقال إلى شبكة قنوات MBC ، والذي اعتبرته الخطوة الأبرز في مسيرتها.

وعبرت أمينة عن فرحتها بطريقتها الخاصة بتوجيه رسالة إلى أصدقائها ومتابعيها عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك معلقة بقولها “صباح الفل عليكم ، انا متشكره جدا لكل الناس الي فرحتلي و فرحت معايا و فرحت بيا️ على راسي جميعا”.

وأضافت “يمكن ام بي سي كانت اهم خطوة في حياتي لغاية دلوقتي و اول حلم كبير يتحقق ، و الحقيقه هو ابتدا يتحقق عشان في ناس حلوه كتير دعمتني وشجعتني ووقفت جنبي و اخدت بايدي و راهنت عليا! وفضلهم لا ينسى”.

وأكملت بقولها “نهى توفيق، غانم، ميلاد، ط.ا، سامي، مصطفى، قدس وناس تانيه يمكن من غير ما يحسو كان ليهم في حياتي مفعول السحر! انا ممتنة ليكم جميعا”.

وتابعت “درس حياتي بقى الي اتعلمتو ، متهدروش وقتكم في تفاهات ، متضيعوش اي جرام طاقه في حاجات سلبية ، متخليش حاجه او حد يستفزك او يشتت تركيزك ،امشي ورا الي يرفعك متسبش حد يسحبك تحت ، ما تردش ، ما تهتمش ، ما تشفش غير الي ينفعك ، ما تسمعش غير الي يفيدك..تجاهل الهوامش… عشان لما الفرصه تيجي في اي لحظة تلاقيك مستعد و مركز”.

واختتمت بقولها “خلاصة الكلام؛ يوم ما بنتعلم نتحكم في أعصابنا و مشاعرنا أولوياتنا في الحياه بتترتب لوحدها و الخطوة بتبقى اسرع وربك سبحانه بيرتبها من عندو صدقوني كل خطوة لقدام هي الرد الراقي على الدنيا و الي فيها ربنا يسعد أيامكم جميعا ويوفقنا للخير و النجاح عشان كلنا نستاهل نفرح”.

وعملت أمينة مهدي من قبل في شبكة قنوات القاهرة و الناس وأعربت عن فخرها بالتواجد في مصر مؤكدة أنها سعيدة للغاية لكونها جزء من كيان القناة وأنها استفادت كثيرا بالعمل معهم.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى